HANDELSBETINGELSER

GENERELT

FIRMA
Efternøleren ApS

CVR
36908173

ETABLERET
2016

ADRESSE
Vridsløsevej 41
4700 Næstved

EMAIL
shop@pupenhagen.dk

TELEFON
+45 93 83 82 45

DISCLAIMER
For god ordens skyld skal det siges, at vi her hos Pupenhagen tager forbehold for tastefejl, tekniske fejl, udsolgte varer, uforudsete prisændringer, forsinkede leverancer og force majeure.

Pupenhagen

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os ved at skrive en mail til shop@pupenhagen.dk. Vi bestræber os selvfølgelig altid først og fremmest på at finde en upåklagelig løsning på problemet i samarbejde med dig, men hvis dette mod forventning ikke skulle lykkes, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan læse nærmere på http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Klager-over-koeb-i-Danmark/Klag-online

ADRESSE
Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby, Danmark

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

PUPENHAGENS HANDELSBETINGELSER

I det følgende vil vi beskrive vores handelsbetingelser. Husk at læse dem igennem, inden du handler i vores webshop. Vi har prøvet at skrive dem i et så læsevenligt sprog, som muligt.

BETALING

På pupenhagen.dk kan der betales med: Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Mobilepay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Pupenhagens lager. I de tilfælde, hvor vi bestiller varen hjem til dig fra leverandører (gælder varer fra MiaCara og varer i restordre), trækkes pengene i forbindelse med, at vi betaler leverandøren for din ordre.

LEVERING

Pupenhagen benytter GLS, DAO, DHL eller PostDanmark til at sende dine pakker i Danmark. Vi leverer så vidt muligt inden for 1-3 hverdage, men vi håber på din tålmodighed, hvis der i enkelte tilfælde går op til 5 hverdage. Bemærk dog, at nogle varer sendes fra lagre i udlandet, og der er derfor mulighed for lidt længere leveringstid, mere om dette vil fremgå af de enkelte produkter. Der er andre betingelser, hvis du selv handler fra udlandet, men vi vil selvfølgelig stadig altid gøre vores bedste for at sikre dig den bedste og billigste løsning. Kontakt os, hvis du handler uden for Danmark, så kan vi give dig et fragttilbud.

RETURBETINGELSER

FORTRYDELSESRET

Vi håber og tror selvfølgelig, at du bliver lige så forelsket i din vare, som vi er. Men du har naturligvis altid 14 dages fortrydelsesret – no questions asked. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis. Det betyder, at du inden de 14 dage er udløbet, skal informere Pupenhagen om, at du ønsker at fortryde købet. Herefter har du endnu 14 dage til at sende varen tilbage til os. Husk, at du bærer ansvaret for varens stand, indtil den er os i hænde igen, og du hæfter selv for forsendelsesomkostningerne. Såfremt du ønsker at bytte varen til en anden, betaler Pupenhagen for den nye forsendelse.

Du kan ikke fortryde et køb blot ved at nægte at modtage forsendelsen. Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav.

Når du tilbagesender varen, bedes du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Varen sendes til adressen angivet under ”GENERELT” i venstre kolonne eller under KONTAKT. Du kan også aflevere varen personligt på adressen efter nærmere aftale.

OM AT PRØVE VAREN PÅ HUNDEN

Når du prøver udstyr på din hund, så vær venligst opmærksom på at beskytte varen i videst muligt omfang, således at den ikke bliver snavset eller fyldt med hår – undgå brugsspor. Hvis vi vurderer, at en vare er prøvet på hunden uden hensyntagen til ovennævnte, forbeholder vi os ret til at modregne værdiforringelsen i det returnerede beløb som beskrevet i afsnittet VARENS STAND VED RETURNERING.

VARENS STAND VED RETURNERING

Vi refunderer dine penge uden yderligere forsinkelse, så snart varen er modtaget retur, og vi har fastslået dens stand. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

REKLAMATION

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi gør opmærksom på at reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du konstaterer fejl og/eller mangler på produkter købt hos Pupenhagen, bedes du kontakte os omgående på shop@pupenhagen.dk og lave en aftale om returnering. Dette forudsætter dog, at det ikke er dig, der har behandlet varen forkert (se afsnittet FORTRYDELSESRET).

Reklamationsvarer sendes til os på adressen angivet i afsnittet GENERELT. Vi må bede dig afholde udgifterne for varens returnering. Dette beløb vil selvfølgelig blive dækket, så snart vi har bekræftet din reklamation, såfremt du kan fremvise en kvittering for dit udlæg. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

TAK FOR DIN TID!

Hvis du sidder tilbage med spørgsmål eller kommentarer til vores handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os.

Læs også vores Privatlivspolitik og vores Cookiepolitik.